äntligen något värt att vänta på.



jag väntar

gnistrande vackra ögon
av nattens alla stjärnor
som ett sprakande fyrverkeri
du ler
jag väntar

spänstiga mjuka rörelser
som en melodi
där varje ton är perfekt
du dansar
jag väntar

varma harmoniska ord
flyter ut i rymden
som en varm filt om alla som hör
du talar
jag väntar

perfekt formade läppar
sametsmjuka underverk
med en fjärlislätt beröring
du kysser
jag väntar

taktfast grace
med en rytm som får världen att sjunga
naturligt rätt och säker
du går förbi
jag väntar


-------


mänga nätter passerar och jag väntar

väntade..
sen väntade jag lite mer

tog bussen hem
att vandra hade gått fortare
ändå satt jag där och väntade

tog bussen
den långa vägen

istället för att gå
den korta vägen

klev av
och stod länge under gatlyktans sken
med snöflingor i ögonen
och väntade
och väntade

sinne fyllt a tankar

men jag ska ingenstans och tid det har jag

ler lite smått för mig själv
äntligen något värt att vänta på

Om vi tar ett steg i taget får vi se vad det leder till
jag ska ingenstans, och det är ju här vi är
tänk inte så mycket, kliv på tåget
så får vi se vart resan bär

en station i taget ▲






KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback